Regen, zonneschijn en afwassen met een schuurspons - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sjuul Acker - WaarBenJij.nu Regen, zonneschijn en afwassen met een schuurspons - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sjuul Acker - WaarBenJij.nu

Regen, zonneschijn en afwassen met een schuurspons

Door: sjuulvanacker

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

16 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Hoi lieve allemaal,


Zo, het is weer tijd (en tijd hebben we meeeeer dan genoeg) voor een reisverslag. Allemaal nog heel erg bedankt voor jullie lieve en grappige reacties! Vind ik echt leuk om te lezen!

Ik zal eerst even vertellen waar Sanne en ik nu belandt zijn. We zijn in Adelaide Hills, in Gumeracha, een heel rustig dorp in de bergen.
Afgelopen maandagavond toen Sanne en ik in Adelaide aan waren gekomen met de bus (ik vertel straks wat we daarvoor hebben gedaan) kwamen we ineens Bas tegen op straat!! Bas woont en werkt hier al sinds afgelopen september en blijft sowieso een jaar. Hij is de zoon van een goede vriendin van mama. We zouden naar hem toe gaan in Adelaide Hills en daar gaan werken. Maargoed, we zagen hem dus op straat! Zooo leuk, dus we hebben ons hostel voor die avond afgezegd en gingen in plaats van dinsdag, maandag dus al naar Bas. Met z'n 3en in zijn stoere jeep gingen we op weg.

We 'wonen' nu in een huis/hostel dat gerund wordt door Neil, hij is er ook om werk voor ons te zoeken (is er tot nu toe nog niet in geslaagd, maargoed). We wonen in een groot, oud huis met overal vloerbedekking van voor WO11 lijkt het. Maar het is wel een fijn huis. Er wonen in totaal 11 mensen, waaronder Sanne en ik, en die doen allemaal een beetje hun eigen ding. Ze werken of werkten (ligt aan de verschillende 'fruitseizoenen') overdag en als ze thuiskomen gaan ze internetten, tv-kijken, eten of gewoon gezellig kletsen. Sanne en ik zijn erg blij met ons nieuwe plekkie. We hebben een eigen kast!! Hoe luxe dat is, beseffen we pas sinds 2 weken.
Er wonen 2 italiaanse homo's in huis. Echt heel grappig. Ze waren een stel, maar de liefde is over nu. Ze heten Claudio en Giuseppe. In het italiaans uitgesproken CLAUWWWDIOOOW en GIEUSEPPEEH. Heerlijk.
Verder zijn er nog twee stelletjes, Pim en Janina en Freddie en Leen. En Koen, Bas, Anu en Sanne en ik. Het is gezellig en iedereen respecteert elkaar. Sanne en ik zitten nu in de lokale bieb hier, ja wij waren zelf ook erg verbaasd dat ze die hier hadden!

Even terug naar vorige week vrijdag. Toen waren we nog in Sydney.
We gingen die dag naar de Blue Mountains, maar eerst hebben we nog wat dingen in Sydney geregeld. Het was mooi weer trouwens!
Met de trein gingen we naar de Blue Mountains. We moesten er in Sydney een uur op wachten, want we haddeh 'm op 3 minuten na gemist. Natuurlijk. Tijdens het wachten kwam er een vrouw naast ons zitten, rond de 65 jaar denk ik. Ze was super lief en vertelde honderduit over allemaal dingen van de Blue Mountains, haar werk als lerares vroeger, Sydney en de 'o zo betrouwbare treinen in Australie'. We moesten uiteraard naar een ander perron en de mevrouw stond erop dat ze onze rugzakken zou dragen (nee, niet onze backpack hoor), terwijl ze zelf ook al een behoorlijke rugzak had. Zo lief! Dit soort dingen gebeuren hier zo vaak, daar kunnen wij nederlanders nog van leren. In de trein hielp ze ons met onze backpacks en vertelde wanneer we waar uit het raam moesten kijken.
De reis duurde 2 uur, maar ging super snel dankzij het mooie uitzicht en onze persoonlijke gids.
Het hostel waar we zaten is heel gezellig en dorps. We hadden free internet, daar waren we echt blij mee, want zo konden we lekker lang skypen met thuis!

Zaterdags gingen we echt de Blue Mountains in. Het was super mooi weer, dus daar hadden we echt geluk mee!
Nadat we al een heel stuk hadden gelopen door de bossen, kwamen we bij de Three Sisters uit. Het uitzicht was zo mooi! Het maakte echt indruk op ons. Daar kwamen we een nederlandse man tegen en we hebben ongeveer 20 minuutjes met hem gepraat en gelopen. Hij was hier in zijn eentje en huurde een camper. Thuis was hij chauffeur. Nadat we gezellig hadden gepraat, namen we weer afscheid en gingen Sanne en ik wat rondlopen op een plein, echopoint. We aten wat en ineens kwam hij daar weer aangelopen. Hij hield zijn hand voor ons. We dachten dat hij een peer van ons wilde. Het was $100. Dat mochten we hebben!! We wisten niet wat we moesten zeggen, behalve dat we dit niet konden aannemen. Maar hij stond er op: "Ga er maar lekker van uiteten." Sanne en ik werden super verlegen en ook een beetje emo, haha. Dat deze mensen bestaaaan! Dat geloof je toch niet, een wildvreemde man, met wie je even hebt staan praten. (oke, sanne en ik hebben ook over ons geld gepraat en hoe goed we daarmee om proberen te gaan). Het was echt bijzonder, het enige wat we van hem wisten was dat hij chauffeur was en een nederlander. Hierna praatten we nog wat en toen ging hij weer verder. Ik voelde me meteen super schuldig, omdat we helemaal niet gevraagd hadden of hij erbij kwam zitten of met ons mee verder liep. Maar dat gevoel maakte ook snel plaats voor veel blijdschap. Sanne en ik hebben afgesproken dat we het geld echt aan iets leuks besteden.
Daarna gingen we weer verder. Het is gewoon echt zo super mooi daar. Die natuur en die bergen, dat is gewoon echt ongelooflijk.
Op een gegeven moment kwamen we aan bij een enorme waterval! Wauw! Ik heb mijn schoenen uitgedaan en ben naar boven geklommen (ging niet zo soepen als het nu klinkt, want het was nogal glad door algen en het stromende water). Op de waterval was het echt super mooi! Toen ik veilig beneden was, durfde Sanne ook, haha.
Ik ben daarna nog 2 keer op een rots geklommen. Dat vind ik altijd super leuk. Een van die rotsen was echt heel vet, je keek gewoon uit over een enorm diep en mooi dal! Het was wel een beetje eng en Sanne was hier niet zo blij mee. Maar het uitzicht was geweldig.
In totaal hebben we 5 uur gewandeld :)
's Avonds hebben we gekookt en op de eieren na ging het erg goed.

De volgende dag met de trein terug naar Sydney. Daar ontmoetten we Charlotte weer! We hebben samen gegeten en het was natuurlijk heel gezellig. Daarna heeft ze ons naar de bus gebracht en hebben we Echt afscheid genomen.
De bus was niet fijn. Het was heel koud aangezien mijn vest gejat is.

's Morgens kwamen we aan in Melbourne en moesten daar een uurtje wachten op de bus naar Adelaide. Die trip was veel minder erg! We konden lekker naar buiten kijken naar het mooie landschap. Toen kwamen we aan in Adelaide en wat er daarna gebeurde weten jullie al :)

Eergister zijn we naar de vleesfabriek (dus slachthuis) geweest. Gadverdamme, zo goor! En ook echt niet fijn, al die mannen in witte pakken met lange regenlaarzen en bloedspetters. Gelukkig hebben ze waarschijnlijk geen werk tot de volgende maand. Tegen die tijd zijn Sanne en ik en onze backpacks allang met de noorderzon vertrokken.
Maargoed, we hebben nu dus niks, behalve zeeen van tijd en internet over de hele dag. Wat een luxe! Hier hebben Sanne en ik tijdens onze 'vwo-periode' zo vaak over gebeld en gefantaseerd.
Na de vleesfabriek gingen we nog een ander dorpje in (bas had nieuwe banden nodig). Wij gingen ondertussen even naar de vintagewinkeltjes. Super leuk! In een van die winkeltjes werden we aangesproken door de eigenaresse. Waren we bij de vleesfabriek geweest? Girls, dat is toch niks voor jullie? Waarom komen jullie deze week of volgende week niet eens langs om samen met mij een cv op te stellen over zogenaamde ervaring met bier tappen? Dan kunnen jullie misschien in een pub werken. Hoe lief was dit?!! Ze nodigde ons gewoon bij haar thuis uit, terwijl we nergens om gevraagd hadden.
Waarschijnlijk gaat dit niks worden, omdat we zelf geen auto hebben en het openbaar vervoer hier in de bergen niet top is, maar toch, we hebben misschien iets achter de hand.

Gister hebben we lekker gechillt en zijn we naar de (gratis) dierentuin geweest! Hahahahaha wat een grap. We kochten een emmertje voer voor $5 voor de dieren. Bij de ingang werden we al opgewacht door een kudde geiten, 2 lama's en veel eenden. En wie had de emmer vast? Ja, ik. Toen ik door het hek was kwamen ze helemaal om me heen staan en ze duwden elkaar weg en probeerden de emmer uit m'n hand te krijgen. Waaaaa dat was echt eng! Sanne stond te gieren achter het hek. Ze durfde niet te komen, maar kwam niet bij van het lachen. Ik werd gered door een ervaren australische vrouw die zei dat ik gewoon de helft van de emmer op de grond moest gooien en dat ze ons dan niet meer achterna kwamen. Zo gezegd zo gedaan. Ik wilde die emmer trouwens niet helemaal weggooien, want er waren nog kangoeroes die we wilden voeren.
Toen gingen we daar naartoe! ZO GAAAAF!! Onze eerste kangoeroes gezien (in een gratis dierentuin welliswaar) en zelfs geaaid! Dat je er eentje kon aaien, was heel bijzonder, want normaal zijn ze erg schuw. Dit was echt heel bijzonder. En zo lief. Er waren ook heel veel kleine kangoeroes, maar die waren schuw. Wauw, dit was zo leuk!! Hij at gewoon uit mijn hand, zo schattig!
Daarna kwamen we nog langs een pratende papegaai en een zwaaiende papegaai, heel grappig. Toen gingen we weer naar ons huis en keken een film.

Sorry, mensen het is weer veel te lang geworden, maar nu heb ik de tijd haha. Ik hoorde dat het gister in Nederland heel mooi weer was! Super fijn voor jullie!

Dikke kus, Sjuul

  • 16 Maart 2012 - 02:39

    Charlotte:

    Wauw Sjuul! klinkt echt geweldig!! Geniet er van daar in Adelaide en hopelijk vinden jullie snel een baantje!! xx

  • 16 Maart 2012 - 07:28

    Anouk:

    Sjuul, voor mij kunnen de verslagen niet lang genoeg zijn. Wat bijzonder dat mensen zo gastvrij zijn. Dit herkende ik zoveel jaren terug ook al in Nieuw Zeeland.
    Ik zal voor jullie duimen dat er een leuk baantje voorbij komt waar je een beetje vakantiegeld kunt verdienen. Dit gaat jullie vast lukken. Vandaag gaan wij nogmaals genieten van het mooie weer. "Korterokjes weer" noemde ze het al op de radio. Ik noem het gewoon lentekriebels.
    Ik wacht gewoon geduldig af Sjuul voor een nieuw verslag van jullie twee. Heel mooi trouwens dat je deze reis samen met je vriendin kunt maken. Doe ook Sanne de groetjes en doe voorzichtig allebei (bah, nou lijk ik een echte moeder).
    Dikke kus van ons drietjes

  • 16 Maart 2012 - 08:15

    Mama:

    Lieve schat.
    Wat een hilarisch verhaal, ik heb er zoooooo om moeten lachen en zie het helemaal voor me.Jullie zijn gelukkig nog steeds dezelfde dolle meiden samen.Helden op sokken kan ik niet meer zeggen, na het lezen van al het moois wat jullie al beleefd hebben.......hoewel Sanne nog wel wat stoerder mag worden....haha. Ik ben het met Anouk eens.......je verhaal kan niet lang genoeg zijn.Ik ben supertrots op je.Veel liefs van mama XXX

  • 16 Maart 2012 - 08:15

    Mama:

    Lieve schat.
    Wat een hilarisch verhaal, ik heb er zoooooo om moeten lachen en zie het helemaal voor me.Jullie zijn gelukkig nog steeds dezelfde dolle meiden samen.Helden op sokken kan ik niet meer zeggen, na het lezen van al het moois wat jullie al beleefd hebben.......hoewel Sanne nog wel wat stoerder mag worden....haha. Ik ben het met Anouk eens.......je verhaal kan niet lang genoeg zijn.Ik ben supertrots op je.Veel liefs van mama XXX

  • 16 Maart 2012 - 09:30

    Jules En Els:

    Nou Meiden wat een ervaringen erbij.
    Wedden dat het jullie gaat lukken werk te krijgen.
    Leuk om jullie daar te volgen.
    Geniet van alles.
    Het gaat jullie goed.
    Lieve groeten Jules en Els

  • 16 Maart 2012 - 11:57

    Papa:

    Lieve schat, je/jullie zijn goed bezig. Kei-leuk verhaal heb je gemaakt!Ennuhh..., aaien van een (tamme) kangoeroe en rotsen en watervallen beklimmen is erg stoer.
    Zo wonen in een huis bevalt dus goed; voorbereiding op het uitwonend studenten leven?
    xxxpapa

  • 17 Maart 2012 - 00:45

    Hey Sjuul En Sanne!!:

    Wat een mooi verhaal!!!Ofdat je in een film zit!!!En wat ontmoeten jullie veel verschillende mensen zeg!!!Mooi dat die man jullie geld gaf. Inderdaad dat is mogelijk als mensen hun hart volgen en niet alleen maar doen wat andere mensen allemaal doen. Hij deed n.l. al wat hij echt zelf wilde, alleen in z,n campertje in Australie. Hoeveel van die mensen zijn er die dat durven of doen!?! Geweldig toch!!! Super dat jullie zoveel mooie momenten mee mogen maken. Dat verhaal van dat klimmen op die gladde rotsen bij de waterval, vond ik toch wel een beetje eng Sjuul. Kon je het zo ook niet zien?...hahahaha!!! Geniet van alles en van al die leuke relaxte mensen die jullie tegenkomen. By the way...wat kan er mis gaan met eieren koken????????????Dag meiden en ik kijk uit naar je volgende spannende verhaal!!! Liefs van Carl en MarleenXXX

  • 17 Maart 2012 - 09:22

    Fleur:

    Ha sjuul,
    echt super leuk dat je dit allemaal zo schrijft! echt leuk om te lezen, lijkt net of je zelf ook een beetje op vakantie bent! jullie hebben echt al heel veel leuke dingen gedaan. (: heeel veel plezier nog in Australië ! en ben benieuwd naar je volgende helden verhaal ! veel liefs x fleur (pluk)

  • 17 Maart 2012 - 11:14

    Mama:

    Hallo Lieverd.Hoorde net dat je aan de borrel zit, daarom geen skype (snik) voor mij.Maar ik vind het heerlijk te horen dat je GENIET, dat doet me deugd.Begreep van Monique dat jullie over een week toch weer verder trekken.Hoop dat jullie snel werk vinden.We zullen Wiel even vragen of hij contact op kan nemen met zijn broer die daar woont, okee?Liefs mamaxxxx

  • 17 Maart 2012 - 21:00

    Gieneke:

    Hallo dames! Jullie hebben het wel goed daar!! En al zoveel gezien en leuke dingen meegemaakt, wel jammer van je vest. Is het daar dan soms ook koud??? Ik dacht dat wij dat alleen hadden, hoewel we vandaag niet mogen klagen. En dat kwam goed uit want we hebben Charlotte verhuisd naar Voorburg. En ik vind dat al ver...
    Veel plezier en groetjes,
    Gieneke

  • 21 Maart 2012 - 10:28

    Maayke:

    Lieve Sjuul,

    Wat een heerlijk avontuur!
    Ik ben nu zo benieuwd of het anders is als je je had voorgesteld ,en hoe dan??Heb je nog wel eens heimwee?Zo te lezen hebben jullie een geweldige tijd met bijzondere ontmoetingen!!(ik word wel achterdochtig van mannen van wie je zomaar geld krijgt!?)maar jullie zijn gelukkig met z`n tweetjes en als de een niet verstandig is ,is de ander dat wel!
    heel veel plezier en liefs!
    maayke

  • 24 Maart 2012 - 12:52

    Je Zusje:

    Lieve zus,

    Wat een mooie foto`s op face book! Ik mis je thuis wel heel erg! Ik ben vandaag ziek dus kan helaas niet gaan werken. Wat gaan jullie nog allemaal doen? Hoe gaat het met Sanne? Ik vind het een leuk verslag om te lezen! Ik mis de leuke meestal niet zo`n slimme acties van jou thuis. Heb ik alles goed gespeld juffrouw Jannie? haha. Ik hoop dat je het heel leuk hebt daar!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Van je zusje

  • 26 Maart 2012 - 19:11

    Kim:

    Hey meissie! Wat een avonturen allemaal! Heerlijk hoor! We missen je heel erg bij ons in de winkel! Daarom dan ook een tip, gooi je charmes in de strijd bij een leuke bar of winkel! Isa begint ook echt groot te worden, ze staat tegenwoordig rechtop in de box!!! Nou moppie lekker genieten!
    Dikke kus van ons.

  • 27 Maart 2012 - 20:37

    Mama:

    Lieve schat, begrijp uit je smsjes dat jullie een mooie tour hebben gemaakt.
    We krijgen het vast nog te lezen, zie er naar uit.Duim je morgen en overmorgen voor me, de laatste chemo dus lieverd, maak je geen zorgen hier komt het allemaal goed.
    Heel veel liefs van mama.

  • 30 Maart 2012 - 22:04

    Diny Van Der Werff:

    Hoi Sjuul, je zult wel opkijken van deze reactie. Omdat ik je verhalen lees, wil ik je toch even laten weten hoe bijzonder ik het vind wat je doet, samen met je vriendin Sanne. Ik hoop dat jullie daar samen een hele mooie tijd hebben. Groet van Diny (moeder van Jori en Sjoerd)

  • 14 April 2012 - 18:15

    Gieneke:

    Hallo dames, wat is dat: houden jullie je dagboek zo bij?? Hoe blijven wij arme sloebers in Nederland dan op de hoogte van het spannende Australie? Maak het niet te spannend voor ons (hier komen de mieren weer te voorschijn en dat is het wel zo'n beetje) heel veel plezier en liefs,
    Gieneke en Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjuul

Welkom op 'mijn' site! Over 10 dagen zitten Sanne en ik in het vliegtuig naar Australie!! Ik ga af en toe een verhaaltje schrijven over wat we allemaal meemaken daar. Dus veel leesplezier :-) xxx Sjuul

Actief sinds 18 Feb. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 14577

Voorgaande reizen:

27 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Backpacken in Australië

Landen bezocht: