From Australia to New Zealand - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sjuul Acker - WaarBenJij.nu From Australia to New Zealand - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sjuul Acker - WaarBenJij.nu

From Australia to New Zealand

Door: sjuulvanacker

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

06 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi lieve allemaal!

Tijd voor weer een blog! Inmiddels ben ik al een halve week in Nieuw-Zeeland. Het is hier echt super mooi! De natuur is geweldig, totaal anders dan in Australië, hoewel dat ook super is hoor. Eerst zal ik nog vertellen over onze laatste anderhalve week in Down Under.

We waren dus nog in Cairns tijdens mijn laatste update. We zijn daar 4 dagen gebleven. Die dinsdag zijn we 's avonds uitgeweest, was erg gezellig! Sanne heeft nog een Zweed aan de haak geslagen.
De volgende ochtend hebben we uitgeslapen, want het regende weer en dat was na zo'n avond best wel fijn.

Donderdag was het zover, we gingen duiken in het Great Barrier Reef!! Om half zes stonden we op, super moe en super excited! Helaas was het weer niet verbeterd en was de lucht donkergrijs en de was zon in de verste verte niet te bekennen. Waarschijnlijk was het ook vanwege het weer dat de boot helemaal niet vol zat. We vonden het alledrie super jammer dat het weer zo was, want zo ziet het er onder water ook veel donkerder en minder helder uit en kleuren van het koraal en de vissen komen ook minder mooi uit. De boot was erg groot en we hadden een leuke crew. Onderweg naar de riffen kregen we een introductie en uitleg. Ik had er super veel zin in, gewoon eindelijk in het Great Barrier Reef, het grootste en beroemdste koraalrif ter wereld, snorkelen en duiken!
Er werden duikgroepjes gemaakt en Sanne, Lars en ik werden samen met nog een meisje ingedeeld. Wij waren als laatsten aan de beurt, dus konden we eerst snorkelen. Wauw, wat is het daar mooi! Het was dan wel slecht weer, maar toch hadden we nog goed zicht en was het super mooi! Het is een totaal andere wereld daar beneden. Die vissen hebben een eigen leven (duhh) en hebben niks te maken met wat er boven water gebeurd. Ze trekken zich er ook niks van aan dat jij daar zwemt. Het koraalrif is adembenemend, het leeft echt en er zijn zoveel verschillende kleuren! De vissen zijn ook super kleurrijk en het zijn er zoveel. Na een half uur mochten we gaan duiken!! Ik had het al eens eerder gedaan in Bali, dus wist wel wat ik kon verwachten. Sanne en Lars waren een beetje zenuwachtig. We gingen eerst met onze instructrice onder aan de boot oefenen, met tekens en de druk op je oren enzo. Toen iedereen oké was, gingen we met z'n vijven naar beneden. Het was zo gaaf om letterlijk tussen de vissen te zwemmen! Je moest wel oppassen dat je het koraal niet aanraakte, want dan kan het doodgaan. Wij hadden een onderwatercamera gehuurd en daar zijn we nu nog steeds heel blij mee! We hebben heel veel foto's gemaakt. Er was trouwens ook nog een onderwaterfotografe mee die ook wat foto's maakte. Aan het einde van de trip hebben wij wat foto's gekocht, want die kwaliteit was natuurlijk toch veel beter. We zijn bijvoorbeeld met nemo's op de foto geweest!
We hadden helaas maar een kwartiertje om te duiken, vonden we niet zo leuk, want bij de Tourist Information had die meneer gezegd dat het een 30-40 min dive zou zijn :( Het was dus ook voorbij voordat je het in de gaten had!
Op de boot kregen we een lekkere lunch en ondertussen voeren we naar het tweede rif. Je kon daar nog een keer duiken, 40 minuten ofzo, maar daarvoor moest je wel veel betalen. We hebben het dus ook niet gedaan, snorkelen is ook heel leuk! Dit rif staat bekend om zijn schildpadden, er is in de buurt namelijk een eiland waar ze op 'breeden'. Ik hoopte zo dat ik er één zou zien! En ja hoor, ik heb er één gespot! Ik wist van excitement niet waar ik het moest zoeken en riep moord en brand om Sanne en Lars hiernaartoe te laten komen. Hij was zo groot en zo relaxed! Echt heel bijzonder om zo dicht bij een zeeschildpad te zwemmen. Sanne heeft hem nog als echte paparazzi gevolgd en nu hebben we een paar mooie foto's van hem.
Na ongeveer een uur moesten we terug naar de boot en begonnen we met de terugweg. We kregen lekkere hapjes en drankjes en kochten voor een belachelijk bedrag een paar foto's van ons onderwater op een cd-rom. (Ze zijn wel heel mooi!)
We zijn die avond meteen al aan de terugweg naar het zuiden begonnen. We hadden 5 dagen om terug te zijn in Brisbane om het busje af te leveren bij Wicked. Onderweg wilden we nog een dagje bij de Whitsundays (paradijselijke eilandjes) bij Airlie Beach zeilen, maar vanwege het slechte weer kon dit niet. Vonden we echt heel erg jammer, want vooral bij Sanne en mij stond dit al lang hoog op de lijst. Ik vind het ook heel vervelend voor Lars dat we zoveel regen hebben gehad, want hij was er maar voor 2 en halve week.
Vanwege de super erge regen zijn we 's avonds al in Innisfail gestopt. Het was een vreselijke nacht, alles was nat en koud. De tent heeft het niet overleefd en is geëindigd in een container de volgende ochtend.

De volgende dag kwamen we aan in Airlie Beach. Het regende minder hard en we hadden een nieuwe (4-persoons, dus groot genoeg voor het luchtbed) tent gekocht, dus we konden er weer tegen aan.
Zaterdags hebben we nog wat gewinkeld in Airlie Beach en daarna zijn we weer doorgereden richting het zuiden. We kwamen aan op een sobere camping, maar het was gestopt met regenen en dat was een reden voor vreugde!
's Morgens scheen de zon! Lars kocht eitjes bij de receptie en we hebben heerlijk ontbeten.
Daarna reden we aan en we namen deze keer de countryroad. Hierdoor hebben we iets langer over de terugweg gedaan, maar dat was het waard. Het was een super mooi landschap waar we doorheen reden en met het nummer “Shout to the top” hebben we heerlijk meegezongen. (Dit lied stond op een cd die we in de derde bus hebben gevonden). Het was erg knus met zijn drietjes voorin.

Dinsdag kwamen we aan in Toowoomba. Het laatste nachtje kamperen hadden we er opzitten. We brachten de campingspullen terug naar Peter en Ineke en we moesten onze backpacks ophalen en inpakken. We hadden best wel haast, want zoals gewoonlijk waren we zeer aan de late kant, om 3 uur moesten we namelijk de bus in Brisbane afleveren. Dat werd 4 uur. Ik vond het heel raar om nu 'definitief' afscheid van Peter en Ineke te moeten nemen. We zijn daar wel 4 keer teruggekomen tijdens onze tijd in Australië en daarom was het wel een beetje onze thuisbasis geworden. We voelden ons er altijd super op ons gemak en konden het heel goed met ze vinden. Maar wie weet, misschien zien we ze nog een keer!
Nadat we ons busje hadden afgeleverd, namen we de bus naar het centrum. We gingen in een hostel slapen en dat vonden we best wel lekker na een maand kamperen. Het was Lars zijn op één na laatste avond en daarom gingen we stappen, ook al was Lars ziek (hij had erge oorontsteking en zijn keel was ook heel erg ontstoken). Hij moest en hij zou nog een keer uitgaan in Brisbane voordat hij terug naar huis ging, haha! Het was Ladies Night in de bar onder ons hostel en voor vrouwen was het gratis champagne van 9 tot 10 uur. Het was een leuke avond!

Woensdag was het Lars' laatste dag :( Ik vond dat heel erg, Lars ook. We hebben gewinkeld en het weer was prima. 's Avonds toen we terug in het hostel kwamen, stonden daar ineens Pim en Janina!! Het stel waar we samen mee in het huis in Adelaide Hills hebben gezeten voor 2 weken! Super toevallig en super leuk! We spraken af dat we de volgende avond wat met z'n vieren gingen drinken.

's Morgens bracht ik Lars naar het vliegveld. Ik vond het heel erg om afscheid te nemen en ik mis hem nu nog meer. Maar over een maand zie ik hem weer en gaan we zelfs samen (met pap, mam en Fleur) op vakantie!
De rest van de dag hebben Sanne en ik een beetje door Brisbane gewandeld. Het was onze laatste echte dag in Australië. 's Avonds gingen we wat drinken met Pim en Janina en we hebben ook nog gepoolt!

Vrijdag (1 juni) vlogen we naar Nieuw-Zeeland! Ik vond het heel vreemd om Australië te verlaten, we zijn hier wel 3 maanden geweest! Een beetje weemoedig, maar ook met 'nieuwe zin' stapte ik in het vliegtuig. De vlucht duurde bijna 3 uur en in de tussentijd keken Sanne en ik een film. We kwamen om 5 uur 's avonds aan in Auckland. Eefke kwam ons op het vliegveld ophalen. Ze is de dochter van de zus van de vriend van de oma van Sanne :). Ze is 3 jaar geleden naar Nieuw-Zeeland geëmigreerd. Sanne heeft contact gehad met haar over de mail en Eefke zei dat we altijd welkom waren bij haar en haar vriend Johan thuis.
Eefke had gevraagd of we het leuk vonden om de eerste dagen met haar en Johan door te brengen. Zij wisten natuurlijk wat de hoogtepunten zijn, dus Sanne en ik vonden dat heel fijn! We zouden naar de westkust gaan, naar Coromandel (meer aan de oostkust) en uiteindelijk naar Rotorua (dat ligt meer in het midden van N-Z). We blijven trouwens op het noordereiland ivm met de weinige tijd die we hebben en ivm de winter, op het zuidereiland zijn de weersomstandigheden veel heftiger.
Vrijdagavond hebben we bij hun in Auckland geslapen. Johan en Eefke zijn heel aardig, ze weten ook heel veel over Nieuw-Zeeland en kunnen ons dus veel vertellen. 's Avonds na het eten zijn we nog naar een bos gereden waar glowworms zitten! Dat ziet er heel grappig uit, eigenlijk allemaal hele kleine lichtpuntjes.

De volgende dag gingen we naar de westkust, naar een strand met zwart zand! Om daar te komen moesten we eerst een stuk door de bergen rijden. Het is hier echt helemaal anders dan Australië. De bergen bij de westkust zijn veel hoger, liggen meer geconcentreerd en zijn veel ruiger. Het is hier ook allemaal zo groen! Ik was echt onder de indruk, zo'n natuur had ik nog nooit gezien. Australië vind ik ook helemaal geweldig, maar de bergen zijn daar veel vlakker en kaler en bovendien zijn het er niet zoveel als hier in N-Z.
's Avonds reden we weer terug naar Auckland. Het werd bijna donker en Eefke en Johan namen ons mee naar Mount Eden. Een 'dode' vulkaan vanwaar je de stad heel mooi kon zien. Ons avondeten was: boerenkool met worst! Heerlijk, we hebben er echt van genoten! Die nacht sliepen we nog bij Eefke en Johan, de volgende dag reden we richting oostkust, naar Coromandel.

Zondag stonden we vroeg op. We gingen naar Hot Water Beach en naar Cathedral Cove. Dat ligt allebei in Coromandel. De oostkust ziet er alweer heel anders uit dan de westkust; veel rustiger en glooiender.
Hot Water Beach is een strand waar als je een kuil graaft, er water in komt te staan wat warm of zelfs heet is! Dat komt omdat er ver onder de oppervlakte lava stroomt. Het was er heel druk, overal zaten mensen in hun eigen ondiepe kuil met een groepje vrienden. Het zag er zo grappig uit! Op een gegeven moment hadden wij ook een goede kuil gevonden en gingen er in zitten. Het was best koud buiten, maar door het warme water kreeg je het bijna niet koud! We bleven er wel een uur in zitten, zo lekker was het. Johan mat de temperatuur op en dat was uiteindelijk 48 graden!
Hierna gingen we naar Cathedral Cove. Dat is een soort van enorme rots waar door de zee een gat uit is geslepen, waardoor het op een brug lijkt. Echt heel mooi.
's Avonds sliepen we in ons super gezellige hostel en haalden we pizza bij de takeaway. We keken met z'n vieren een film in de filmkamer met een kop thee, allemaal onder een deken, want het was heel koud. Het was heel gezellig!

De volgende dag reden we naar Rotorua. Deze stad staat bekend om zijn geisers en om de rotte eieren stank die daardoor in de hele stad hangt. Er is namelijk heel veel vulkanische activiteit hier 'onder de stad' en dat komt naar boven door middel van geisers. De zwavel die hierbij vrijkomt, zorgt voor de stank. Rotorua stinkt dus, maar het is goed te doen vind ik, soms komt er gewoon ineens een stinkvlaag voorbij. Het is grappg om te zien dat er soms rook uit een put komt of rook van achter een paar struiken. We gingen naar ons hostel om daar Sanne en mijn backpacks neer te zetten. Dit hostel heeft c.v. en dat schijnt heel bijzonder te zijn voor N-z. Johan was hier al eens geweest en had ons getipt. Het is een heel fijn hostel! Daarna lunchten we bij de sushibar, een ontdekking voor Sanne en mij dankzij Johan en Eefke.
Hierna gingen we naar Wai-O-Tapu. Dat is een gebied waar je doorheen kunt wandelen met super veel geisers. We zijn onderweg nog bij een 'mud pool' gestopt, het modder kookte en popte uit elkaar. Wai-O-Tapu was echt heel bijzonder, overal waren geisers en daardoor zijn er meertjes met allemaal kleuren, vooral knalgroen (slimy-achtig) kwam veel voor.
Op de terugweg zijn we nog naar de Rainbow Mountains gereden en hebben daar een knalblauw, beetje babyblauw, meer gezien.
Het was inmiddels 5 uur en Johan en Eefke moesten naar huis rijden om de volgende dag weer te werken. Aankomende zondag zien we ze weer, want dan komen we met de bus terug in Auckland en slapen we nog een nachtje bij hun.

Gister was het helemaal bewolkt en het regende en we besloten om naar het Te Puia museum te gaan. Het museum gaat vooral over de Maori cultuur, dat zijn de oorspronkelijke bewoners van N-Z, maar ook over de geisers. Daar staat ook de grootste (spuitende) geiser van deze omgeving. We gingen ook naar een traditionele Maori show (spreek uit als Mauri). Dat was erg leuk om te zien. Daarna hebben we een rondleiding gehad door het hele museum, wat eigenlijk vooral buiten was. Ook hebben we een echte kiwi gezien! De kiwi is een vogeltje dat alleen in N-Z voorkomt en dat niet kan vliegen. Hij is heel zeldzaam en is eigenlijk het nationale symbool van Nieuw-Zeeland. Voor de Nieuw-Zeelanders is hij ook meer dan 'een vogel'. De Nieuw-Zeelander wordt ook een kiwi genoemd.
Gisteravond gingen we naar een spa. Die zijn er hier heel veel! We hebben lekker gechillt, maar konden het niet zo lang volhouden als we dachten, het was zo heet!

Het regent vandaag al de hele dag, dus we hebben eigenlijk maar even rondgelopen in de stad en zijn toen terug naar het hostel gegaan. We wilden eigenlijk gaan mountainbiken in een forest, maar dat zat er dus helaas niet in.
Morgen gaan we met de bus naar Wellington, dat is best ver dus we zitten wel 9 uur in de bus. We hebben daar 2 dagen en we gaan naar het Te Papa museum en we gaan een tour naar de Fjorden doen. Dat schijnt allebei heel erg mooi en sowieso de moeite waard te zijn dus ik ben heel benieuwd! Daarna gaan we met de bus terug naar Auckland en zijn daar ook nog 2 dagen. Dinsdags vliegen we al naar Thailand! Ik heb daar ook super veel zin in, lekker goedkoop en lekker weer. En vooral, bijna thuis! Hoewel ik het eigenlijk nog helemaal niet gehad heb met backpacken, vind ik dat idee ook heel fijn.

Liefs, Sjuul

• 06 Juni 2012 - 09:56

Ellen:

Wat heb jij(jullie) al veel gedaan en gezien en meegemaakt! Je hebt elke keer weer zoveel te vertellen en het klinkt allemaal even leuk:) Ik krijg al helemaal zin om ook daarheen te gaan en al het moois te zien! Ga vooral zo door met genieten en plezier maken, want zoals je zelf al zegt, je bent bijna weer in het (ook) regenachtige Nederland, blerg;) Maar ik snap ook dat dat wel een fijn idee is ja, terug naar Fleur en je ouders en je vriendje en lekker je eigen bedje. Supertof dat je bent gaan rondreizen Sjuul! Nog heel veel plezier:D Liefs xxx

• 06 Juni 2012 - 10:13

Mama:

Lieve schat,

Wat een prachtig blog heb je weer geschreven en wat hebben jullie veel gezien.
    Jammer dat je zoveel regen hebt, hier regent het ook enorm en dat is voor mij na een heerlijk zonnig weekje Turkije erg wennen!
    Ik vind het heel bijzonder dat je zoveel onderneemt en meemaakt, ben reuze trots op hoe je het allemaal doet, samen met je grote vriendin.
    Dit vergeten jullie nooit meer en alle herinneringen zul je je leven lang koesteren.
    Wij hebben met ons 4tjes ook al heel wat reizen gemaakt wat altijd heel bijzonder was, maar dit zal toch anders voelen, zo geheel zelfstandig.
    Ik vind echt dat jullie het geweldig doen allemaal.
    Jammer dat Lars zo'n slecht weer heeft gehad, maar heerlijk om toch samen deze ervaring te kunnen delen lijkt me.
    Ik verheug me er enorm op om je over 24 dagen eindelijk in mijn armen te kunnen sluiten.
    En ja schat wat een ZALIG vooruitzicht om strakjes met ons vijven heerlijk met de camper naar Spanje te gaan en te genieten van al je mooie verhalen, je humor, en vooral van je aanwezigheid.

Veel liefs en een dikke kus van Mama

• 06 Juni 2012 - 12:06

Anouk:

Lieve Sjuul,

Wat geweldig om te lezen jullie verblijf in NZ. Ik herken zoveel en snap meteen waar je het over hebt. Hopelijk gaan jullie net zoveel genieten van dit mooie land als ik destijds heb gedaan. Sjuul, het telt alweer af. De langste tijd van huis is al geweest. Je kunt nu langzaam gaan aftellen. Wel super gezellig dat Lars is geweest en dat jullie toch ook samen dingen hebben kunnen delen. Dan is de reis ook een klein beetje jullie ding geworden en is het voor Lars niet helemaal vreemd. Wel balen dat het weer niet echt meezit. Troost je maar want hier is het ook niet bijzonder.... Voor het weer moet je dus zeker nog niet terug komen. Nou Sjuul, veel plezier nog met z'n tweetjes en haal er vooral uit wat erin zit. Dit doe je nooit meer op deze manier en met je beste vriendin. Heel speciaal om elke keer weer jullie verslag te mogen lezen. Ik ga nu de bedden verschonen want hier gaat alles gewoon z'n gangetje.
    Veel liefs Anouk

• 06 Juni 2012 - 13:40

Chantal:

aaa Sjuul echt helemaal leuk je blogs!! Super dingen gedaan zeg, zou nu ook wel meteen het vliegtuig willen pakken haha! Geniet nog even van je tijd in NZ! Goede reis alvast naar Thailand ( waar ze goedkoop massages geven haha!)
    Dikke knuffel van mij!

• 06 Juni 2012 - 20:57

Jose:

Ha Sjuul en Sanne

Wat een verhalen weer!Geweldig om te lezen.Het lijkt soms net of we ook even ver ver weg zijn.Jullie maken samen wel erg veel mooie en leuke dingen mee.Geniet ervan en zoals de anderen ook al zeggen het weer is hier ook niet echt geweldig maar....de mensen wel...Ik weet zeker dat een paar mensen zo wie zo staan te trappelen vol ongeduld als jullie weer richting nederland komen.Maar dames geniet er nog maar lekker van en ..heel veel plezier nog in Tailand!!Dit is een ervaring die misschien niet meer terug komt. PS let wel op voor de mannetjes daaroo...

Liefs Jose

• 07 Juni 2012 - 18:59

Rick:

Hee Sjuul!
    Jullie hebben wel veel regen of niet haha! wij hebben hier eerst een paar dagen mooi weer gehad en erna alleen maar regen nu... jullie maken wel veel mee moet ik zeggen hoor iedere dag wel kei veel dingen, is toch wel anders dan hier in dit kikkerlandje! Ik wens je nog veel plezier en de rest ook! xx

• 07 Juni 2012 - 21:03

Tante Els:

Lieve Sjuul,
    Wat een leuk verslag van je om je belevenissen te volgen. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan!!! Vooral het duiken moet zo te lezen prachtig zijn geweest! En geweldig dat je vriendje daar is geweest, your lucky girl!!!
    Ik hoop dat jij en Sanne nog een paar machtige weken zullen hebben. Geniet ervan, have fun en een goeie terugreis!
    Liefs Els

• 07 Juni 2012 - 21:15

Maayke:

Lieve globetrotter,

Wat een tijd hebben jullie daar!!!Jaloersmakend!!! Ik ben erg benieuwd naar de foto`s.Het moet een overkill aan ervaringen zijn ,gelukkig heb je nog heeel lang om eea te herkauwen en te verwerken!!Nog een paar fijne weken, liefs maayke
    ps bedankt voor de kaart!!

• 10 Juni 2012 - 21:04

Joke:

Beste Sjuul,

Wat is het toch leuk om je verslagen te lezen. Bij het lezen van de laatste zin pink ik spontaan een traantje weg. Het moet geweldig zijn om deze reis te mogen meemaken, tegelijkertijd is het ook fijn weer terug naar je vertrouwde omgeving te gaan.
    Maar nog even over het duiken en snorkelen. In Australië komen toch haaien voor die mensen eten? Vond je dat niet spannend? Thailand is ook erg mooi, maar anders. Misschien wordt het tegenover Australië en Nieuw-Zeeland wel een cultuurshock. Bridge over the river qwai is erg indrukwekkend. Maar gewoon lekker zwemmen en uitrusten kan ook. Ben benieuwd naar het volgende verslag. Heel veel plezier en een goede en vooral veilige reis.

Groetjes,
    Joke van Gemert

• 11 Juni 2012 - 09:50

Pieter Van Duren:

Hey meiden,

leuk om te lezen wat jullie aan het doen zijn, terwijl wij hard aan het werken zijn en weer een generatie kandidaten aan de grote boze wereld schenken. Bedankt namens collega's waarschijnlijk ook voor de leuke kaart die jullie hebben gestuurd aan ons. Gemakshalve reken ik mezelf maar tot de "leuke docenten". :) Heel veel plezier nog daar beneden en remember to take care of yourselves!

Love from Elzendaal!!!

• 14 Juni 2012 - 08:29

Mama:

Hallo lieverd,

Tjee nu alweer in Bankok, wat zien jullie toch veel zeg.
    Ik vind dat je het goed doet in Bankok en dat je goed afpingeld en niet voor een gat te vangen bent voor alles wat ze jullie aan willen smeren......haha.
    Je gezonde handelsgeest en alle ervaringen in Bali,Turkije en Egypte komen je nu goed van pas.!Ik ben erg trots op je.Let svp wel goed op je bagage en neem niks aan wat je niet vertrouwd.............ha ha .............ja schat ik blijf je nog steeds bestoken met tips en dat terwijl je al 4 maanden de halve wereld afgereisd hebt....
    Nou ja, moederlijke zorg zullen we het maar noemen.
    Ik hoop dat je veel moois ziet van hetgeen de mensen en de cultuur daar te bieden heeft.
    Enjoy, but be carefull!!

Veel liefs van mama
    XXX

• 18 Juni 2012 - 00:50

Marleen:

Hey sjuul, wat een verhaal weer en WAT maken jullie veeeeeel mee. Wat zal dat afkicken worden als jullie terugzijn. Je zal t supersaai vinden hier, hahaha . T is maar goed dat je langzaam kan afkicken in Spanje!!! Heb je wel nodig. Want met dit weer hier, heb je gelijk een cultuurshock, hahaha. Nou meissies, geniet er nog volop van. Ik ben nu al nieuwsgierig naar al die foto,s!!!Maar ik zal nog wel effen geduld moeten hebben, denk ik zo!!! Veel plezier en avontuur in Thailand!!! Liefs van Leen XXX
    P.S: thanxxx voor je kaartje!!!

• 24 Juni 2012 - 20:01

Papa:

Heey lieverd,
    Geweldig! Zoveel zien, doen en meemaken...super!
    Geniet van de laatste dagen; ik kan bijna niet wachten je weer te zien.
    XXpap