Snel voordat we morgen aan onze roadtrip beginnen - Reisverslag uit Taroom, Australië van Sjuul Acker - WaarBenJij.nu Snel voordat we morgen aan onze roadtrip beginnen - Reisverslag uit Taroom, Australië van Sjuul Acker - WaarBenJij.nu

Snel voordat we morgen aan onze roadtrip beginnen

Door: sjuulvanacker

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

02 April 2012 | Australië, Taroom

Hoi lieve iedereen,

Eigenlijk zou vandaag het begin van ons avontuur met ons camperbusje zijn. We hebben het uitgesteld naar morgen. We zijn klaar met het werken op het landgoed bij Terri en Scott. Aan de ene kant ben ik blij dat we klaar zijn en iets heel anders gaan doen, maar aan de andere kant vind ik het ook heel erg. We hebben het daar echt goed gehad en we hebben er veel van geleerd. Echt een ervaring om nooit meer te vergeten. Maar morgen gaat dus hét avontuur beginnen waar we al zo lang als het Australië plan oud is, over hebben gefantaseerd: een roadtrip met ons eigen campertje, freedom ten top.

Gister zijn we weer teruggekeerd naar Toowoomba bij Peter en Ineke. Terri heeft ons hier naartoe gebracht. Om 5 uur 's morgens zijn we opgestaan om een uur later echt voor altijd weg te gaan van dit prachtige landgoed en alles wat daarbij hoort. Ik moest bijna huilen toen we het huis, Scott, de dieren en het landgoed achter ons lieten (maar ik zat voorin dus dat zou genant zijn geweest).

In het begin van 'onze tijd' daar vonden we het allemaal een beetje wennen, het primitieve leven, dagenlang schilderen, elke dag steak als avondeten en het vroege opstaan was een beetje nieuw. Maar na een tijd waren we klaar met schilderen en aan alles gewend en het werd steeds leuker! Ik besefte me steeds meer dat ik moest genieten van de paarden en het buitenleven, omdat dit nooit meer terugkwam en omdat we niet zoveel tijd hier hadden. We deden vooral de dieren en allerlei klusjes die Terri dan voor ons bedacht. Maar we gingen ook steeds meer vee drijven! Dat deden we het liefste! Het gevoel wat je daarbij krijgt kan ik eigenlijk niet echt beschrijven. Eergister hebben we voor de laatste keer gedreven en dus ook voor de laatste keer op Apollo en Precedent gereden. Het afscheid van de paarden vonden we het moeilijkst.

In mijn vorige blog had ik verteld dat Terri en Scott een weekend weg waren, Terri kwam die zondag weer thuis. We hebben wat klusjes gedaan en 's middags kwamen er een vriendin van Terri, Marina, en haar duitse backpacker, Danielle (zij doet hetzelfde als wat wij deden). Ze namen hun eigen paarden mee om met z'n vijven de berg op te rijden! Het was echt super leuk en bijzonder! Het duurde denk ik 3 kwartier voordat we boven waren. We hadden weer een prachtig uitzicht en vanaf een paard is het nog mooier, haha! De weg naar beneden was moeilijker, het was super steil! Soms was het gevaarlijk, maar de paarden hadden dit natuurlijk al vaker gedaan. Het was wel een avontuur op zich, veilig naar beneden komen!
's Avonds toen we weer terug waren, hebben we gezellig een drankje met carrot cake gedaan. Marina nodigde ons uit om een keer naar haar te komen. Het paard van Nicole Kidman in de film Australia is namelijk van haar!! Het is weliswaar drachtig op het moment, maar we zagen de foto al helemaal voor ons. Het is er helaas niet meer van gekomen :(

Het volgende weekend (het regende heel hard) moest Terri weer naar Chinchilla. Scott bleef thuis deze keer, hij had diep genoeg in het glaasje gekeken voor een hele week. Door het slechte weer konden wij niet veel doen. Zaterdags was dat nog steeds zo en Terri was nog niet thuis. We hebben lekker een filmpje gekeken met z'n tweeën terwijl Scott ergens buiten in de regen het hek stond te repareren. Dachten we. Rond 3 uur kregen we telefoon van Scott. We moesten ons klaarmaken voor een Australian Party en hij belde niet vanuit één van weien, maar vanuit de pub... Sanne en ik haastten ons en deden voor het eerst in dagen weer make-up op. We werden opgehaald en gingen eerst indrinken bij een vriend (om 4 uur 's middags). Daarna hebben we drank gekocht bij de pub. Als je hier naar een verjaardagsfeest gaat, geef je geen cadeautje, maar neem je je eigen drank mee. Toen we eindelijk na veel geslip (zij woonde ook in de middle of nowhere en het was heel erg modderig) aankwamen waren we de eersten. Uiteindelijk waren er 16 mensen en het was nogal saai. De sfeerverlichting bestond bijvoorbeeld uit een enorme tl-buis aan het plafond. We hebben er met een beetje 'fantasie' toch nog een goed feestje van gemaakt! Oja, wat wel grappig is, is dat ze hier onze namen niet goed uit kunnen spreken. Door Terri worden we steeds voorgesteld als Sannie en Djuul, “but Sandy and Julie for sure!” Zo deed ook Scott dat op het feest, dus werden we de hele avond Sandy en Julie genoemd.

De laatste dagen hebben we nog klussen gedaan voor Terri. Ineens beseften we ons dat het veel erger kan dan verven, haha! Maar we hebben dus ook nog veel gedreven gelukkig!
Koninginnedag bestond er bijvoorbeeld uit dat we urenlang gras hebben gemaaid, zadels en hoofdstellen ingevet, schoonmaakklusjes etc. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een iets leukere dag hadden dan wij.

Morgen vertrekken we dus, we gaan een maand lang rondtrekken en kamperen. Over iets minder dan twee weken komt ook mijn vriend, Lars! Hij is hier ongeveer twee en halve week bij ons! Ik denk ook dat ik voorlopig even geen blog meer kan schrijven, want waarschijnlijk hebben we niet zo vaak internet en/of tijd. Morgen gaan we via Warwick naar Nimbin (een hippiedorp!) vlakbij Byron Bay. Byron Bay is ook meteen de volgende bestemming. We weten niet zo goed hoelang we overal blijven, dat zien we wel! Daarna rijden we door naar Noosa en daarna een toer doen op Fraser Island! Dan rijden we weer terug naar beneden naar Brisbane om Lars van het vliegveld op te halen. Maar dit zijn onze plannen nu, je weet het maar nooit in Australië. De plannen veranderen hier elke dag.

Dikke kus van mij

  • 03 Mei 2012 - 12:03

    Anouk:

    Lieve Sjuul,
    Het is geweldig om te lezen wat jullie met z'n tweetjes allemaal meemaken. Wat spannend om nu eindelijk aan de "echte" reis te beginnen. Je zult het land nu ook van een andere kant bekijken. Super !! Stop deze ervaringen maar goed in jullie backpack want deze komen inderdaad nooit meer terug. Wat moeten jullie papa en mama toch trots op jullie zijn. Geen kleine meisjes meer maar volwassen vrouwen...
    Hier is het nu meivakantie dus ook wij genieten een beetje van de vrije tijd. Bert en Yentl zijn op wintersport. Ja, je leest het goed. Er kan in Oostenrijk nog volop geskiëd worden. Ik wil eigenlijk alleen maar zon. Nog eventjes geduld en dan zal ie vast wel komen. Sjuul en Sanne heel veel plezier met de rondreis in jullie eigen huisje en vergeet niet om heeeeeel veeeeel foto's te maken.
    Dikke kus Anouk

  • 03 Mei 2012 - 14:35

    Mama:

    Lieve schat,wat heb je je je ervaringen weer mooi beschreven.Ik had het natuurlijk al allemaal gehoord via skype, maar vind het erg leuk om het zo te lezen.Jullie hebben een geweldig stoere tijd gehad op de farm, de foto's op je facebook zijn echt prachtig. En nu gaan jullie het volgende avontuur tegemoet.Rij voorzichtig lieverd, en geniet samen met volle teugen van de trip.Ik vind het wel stoer van je dat je daar links en in alle auto's durft te rijden.Take care! Veel liefs van mama XXXXX

  • 03 Mei 2012 - 19:40

    Papa:

    Heeey lieve schat,
    Weer een heerlijk verhaal! Ik kan me goed je verdriet voorstellen toen je afscheid moest nemen van Apollo. Dierenvriend als je bent!Goed te lezen dat het kamperen waar je zo naar uitkeek eindelijk gaat beginnen.Geniet ervan en ..be cerefull!!!
    XXXXpapa

  • 03 Mei 2012 - 20:17

    Bo Spies:

    Lieve Sjuul, wat een belevenissen allemaal. Fijn dat je het goed naar je zin hebt en nog beter dat je vriendje gaat komen! Ga je mij alles vertellen als je weer een keertje op mij komt passen? Ik ben wel al een hele grote jongen geworden! Ik mis je wel.....
    Een hele dikke knuffel van Bo

  • 04 Mei 2012 - 10:47

    Elly:

    Hey Sjuul wederom een mooi verslag van een stukje van je reis, nu nog on the road met het busje. Superleuk geniet ervan meisje, de tijd vliegt when your having fun, groetjes van mij en Rudi Loes en Elsard. XXXX

  • 04 Mei 2012 - 13:23

    Rick:

    Hee Sjuul!
    Weer een heel leuk verhaal! Leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt! Je kan thuis dan voortaan ook het huis bijhouden door te gaan schilderen zie ik! En het missen van de dieren kan je compenseren om van Jade misschien wel een échte herdershond te maken! Veel plezier nog! Xx Rick

  • 06 Mei 2012 - 15:38

    Fleurtje:

    He lieve grote zus!

    Hoe gaat het in jullie campertje? Met mij gaat het goed. Ja morgen helaas weer naar school. Haha oke super vet! Gaan jullie ook nog surfen? Lijkt me echt stoer als jullie dat ook nog kunnen ook! :P Mama heeft döner besteld, komen ze zo bezorgen! Nog heel veel plezier daar!

    kusjes van je zusje!

  • 11 Mei 2012 - 16:26

    Jan En Marie-therese:

    Hallo Sjuul,
    Ook wij hebben van jullie reisverslag genoten.
    Wat ons het meest opvalt is dat jullie je onder wat voor omstqndigheden goed weten aan te passen, een levenservaring waar je ongemerkt heel veel aan zult hebben.Wij wensen jullie nu een hele mooie reis in jullie camper, en misschien lezen we daar binnenkort toch nog iets over. Veel liefs en groeten jan en M.Th.

  • 13 Mei 2012 - 15:37

    Mama:

    Lieve Sjuul, vandaag is Lars vertrokken naar jou. Wat zullen jullie blij zijn elkaar na zoveel maanden weer te zien.
    Ik wens jullie drietjes samen een fijne tijd toe, geniet ervan en maak er een paar mooie laatste weken van.
    Ja dan gaat jullie reis door naar Nieuw Zeeland en Thailand, ook weer een prachtige ervaring.
    Liefs mama xxx

  • 29 Mei 2012 - 18:29

    Gieneke:

    Hoi lieve bofferd, wat een vooruitzicht en wat een mooie dingen gedaan. Dat zijn inmiddels al herinneringen, de tijd gaat zo snel: geniet zoveel je kunt. We hebben je gemist op het familieweekend maar wel aan jullie gedacht (heb je het gemerkt??) We hadden heel mooi weer, het huis was spick&span omdat Charlotte er het eerst was en het vies vond!! Hoop dat je het volgend jaar 31/5 en 1/6 wel bij bent. Liefs en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjuul

Welkom op 'mijn' site! Over 10 dagen zitten Sanne en ik in het vliegtuig naar Australie!! Ik ga af en toe een verhaaltje schrijven over wat we allemaal meemaken daar. Dus veel leesplezier :-) xxx Sjuul

Actief sinds 18 Feb. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14560

Voorgaande reizen:

27 Februari 2012 - 30 Juni 2012

Backpacken in Australië

Landen bezocht: